|
Començ aquest escrit dient que som una al.lota de Sóller de nom Catalina Jordán Pastor i que un bon dia, per sort meva, em va sorgir l’oportunitat de conduir un taxi. Aquesta feina me va agradar i vaig demanar com podia tenir la meva pròpia llicència de taxi (un taxi en propietat). Me van dir que anàs a l’Ajuntament i vaig tenir com a resposta, després d’estudis de la conselleria pertinent que hi podia haver més llicències de taxi a Sóller perquè havíem crescut en població i en places hoteleres.
A partir d’aquí comença tota una història: els taxistes de Sóller van saber que es podien posar més taxis i supòs que per defensar-se van posar un escrit que va sortir dia 17 de juliol acompanyat d’una foto amb tretze taxis a la parada dient que no hi havia feina i esperaven els clients que no arribaven. Tretze taxis a una mateixa parada!!! Què hi caben?
Llavors això me va donar per pensar i vaig tenir una idea, vaig dedicar-me a anar als hotels de Sóller i del Port demanant als caps de recepció o de direcció si enguany els clients de l’hotel no feien ús del servei de taxi. I van contestar:
- Hotel Miramar, respon l’encarregat Tolo Pomar i cambrera Marti Olvera: “Trobam que aquí els taxis els cridam com abans”.
- Hotel Generoso, respon l’encarregat Nicolau Cortès: “Donam feina als taxistes com sempre”.
- Hotel Espléndido, respon l’encarregada de recepció Mónica Porras: “Ens consta que el nostre hotel és el millor en quan que dóna molta feina als taxistes i la feina no ha mancat, de fet els clients empren més taxis ara perquè no troben cotxes de lloguer i -afegeix- feina si en volen fer n’hi ha”.
- Gran Hotel, respon la directora Leonor Torrens: Els clients de l’hotel ens diuen que volen anar en taxi igual que altres anys, tant per anar a l’aeroport com per a altres destinacions. La mateixa persona comenta que dia 4 de juliol “vàrem tenir un problema entre les 15:30 i les 15 hores del capvespre perquè vàrem tenir un grup de clients que havien d’anar a unes noces i primer vàrem cridar a tres taxis i després a tres més, només en varen venir tres perquè els altres no estaven lliures i varen haver de ser els mateixos empleats de l’hotel amb els seus cotxes els qui varen haver de dur la resta de clients”.
- Hotel Avenida, respon la propietària Tania Slaper: “Els clients demanen igual els taxis, de fet nosaltres no tenim restaurant i per tant demanam de quatre a cinc taxis diaris per dur la gent a menjar a diferents restaurants. I també per suposat a l’aeroport”.
- Cas Xorc, respon l’encarregada de recepció Karina Cleirbaut: “Cridam els taxis igual que altres anys, jo no he notat cap diferència”.
- Hotel Portosóller, respon la recepcionista Catalina Colom amb vint anys d’experiència: “Cridam els taxis com abans, de fet els clients a vegades han hagut d’esperar perquè no hi havia taxis lliures”.
- Hotel Suliar Palace, respon el seu director, senyor Roca.
- Hotel Brisas, respon l’encarregada, Antònia Moyà.
- Hotel Sóller Garden, respon l’encarregada, Eva Furgut.
- Can Coll, respon el seu propietari, Daniel.
- Cal Bisbe, respon l’encarregat, Juan Arbona.
- La Vila, respon el seu propietari, Toni Oliver.
- Ca n’Isabel, respon l’encarregada, Marta Giménez.
- Hotel Salvia, respon l’encarregada, Teresa Enseñat.
- Hotel Son Bleda, respon el propietari, Ditir.
- Hotel ca n’Aí, respon l’encarregada, Maria José Sánchez-Leon.
- Hotel Nadal, respon l’encarregat, Guillem Nadal.
- Hotel El Guía, respon l’encarregada, Cati Celià.
- Los Geranios, respon l’encarregat, Lluís Rullan.
- S’Ardeviu, respon el seu propietari, Xisco Sampol.
He adjuntat tots aquests perquè són hotels més petits. I tots me varen dir el mateix, que cridaven als taxis però que no es poden comparar amb hotels més grans. I donaven feina segons el número d’habitacions que tenen.
- Hotel Mar Bell, respon la propietària Antònia Oliver: “Cridam els taxis sobretot per anar a l’aeroport com sempre”. I afegeix que pel sector del taxi sempre hi ha feina.
- Hotel Marina, respon l’encarregada, Maria Frontera: “Nosaltres cridam els taxis igual que abans, de fet enguany diria que més perquè no troben cotxes de lloguer i puc afegir que Sóller és una de les zones de Mallorca amb més turistes actualment”.
- Hotel Aimia, respon l’encarregat de recepció, Tolo Crespí. “Cridam els taxis amb la mateixa freqüència que abans”.
- Hotel Es Port, respon l’encarregada de recepció, Isabel Vallés: “Cridam a dos o tres taxis diaris i a vegades més i t’ho puc demostrar perquè queda sempre apuntat els taxis que demanam”.
Les conclusions que he tret són:
- Que feina n’hi ha (gent dels hotels, més gent del poble que agafa un taxi per anar a qualsevol lloc).
- El que més m’ha sorprès de la gent que he xerrat, tant propietaris com encarregats dels diferents hotels, quan varen veure la foto dels taxis a la parada, és que m’han dit tots el mateix: “Aquesta foto que han fet dels tretze taxis a la parada del Port és un poc dubtosa, no s’han posat mai tants taxis a una mateixa parada”.
I jo me deman: ha estat una foto preparada perquè volen fer veure que no fan feina i per això l’Ajuntament no podria treure o rescatar llicències de les 50 que hi havia l’any 1965?
Sí senyors i senyores, l’any 1965 hi havia 50 taxis a Sóller, i ara n’hi ha 19 (ni la meitat). També puc dir sense ser dolenta ni mal pensada que el dia que feren la foto amb els 13 taxis a la parada s’hi haguessin pogut posar tots els 19, però hagués estat un poc fastigós. Com a referència puc contar que a Palma hi ha 1.246 taxis en data del 2008 segons el registre de l’Ajuntament de Palma.
Vos imaginau els 1.246 taxis a una mateixa parada? I com a darrera cosa, vull donar el meu sincer agraïment a tots els que m’heu contestat i m’heu dit tan amablement i també m’heu animat perquè seguesqui lluitant per una causa justa, un lloc de feina o el que és el mateix, una llicència de taxi. No deman res més. Gracies a tots i totes.
Als taxistes els vull dedicar unes paraules: a qui voleu enganyar dient que no hi ha feina?
Anterior | Tanca | Següent | Compartiu-ho a |