Diari digital de la comarca de Sóller
Dimecres, 17 d'octubre de 2018   |   03:12
 
Enquesta  
Creus que la nova ordenança de terrasses ha de ser restrictiva?

Molt
Bastant
Poc
Gens
 
El 2017 circularen 18.396 vehicles per la carretera del Port.
08/06/2018 | 08:56
Més cotxes que mai
SaVeu

Mai per les carreteres de Sóller hi havien circulat tants vehicles. Així ho posen de manifest les dades que ha donat a conèixer el Consell de Mallorca aquests dies que revelen la intensitat mitjana diària de trànsit que registraren les vies de comunicació de l’illa durant l’any 2017. En el conjunt de les carreteres de Mallorca es registra un increment de trànsit, un fet que també té el seu reflex a les vies solleriques.

Sense cap dubte, la carretera que més trànsit absorbeix de quantes desemboquen a la vall és la Ma-11, la que connecta Sóller amb Palma. Per aquesta via hi varen transitar diàriament 18.505 vehicles durant tot el 2017, el que suposa un increment del 12% si es compara amb el trànsit registrat dos anys abans.

En una situació semblant es troba la carretera que enllaça Sóller i el Port, que al llarg de l’any passat va assolir el seu rècord històric de vehicles circulant-hi. Ni més ni manco que 18.396 vehicles, un 13% més que dos anys abans. Tant la carretera de Sóller com la del Port han registrat en els passats anys uns augments de trànsit significatius, a raó de mil vehicles per exercici, d’acord amb el que recull el mapa d’aforament de les carreteres que aquesta setmana s’han conegut.

La via que també ha registrat un augment gens despreciable de trànsit és el túnel de Sóller, una carretera que l’any passat va suportar una circulació diària de 10.646 vehicles, el que representa un 12% més de la que es va registrar l’any 2015. Les dades del túnel recullen la circulació que va transitar per la via quan encara estava afectada pel peatge, ja que les xifres de trànsit d’enguany possiblement reflecteixin un increment encara més superior que els dels darrers anys com a conseqüència de la retirada dels peatges.

No obstant això, aquesta xifra no es coneixerà per ara, perquè el Consell de Mallorca ha preferit ocultar-la fins l’any que ve quan doni a conèixer la intensitat mitjana diària de trànsit de les carreteres mallorquines. La institució insular no vol donar a conèixer el volum de trànsit que suporta actualment la carretera subterrània, tal i com assenyalaren fonts d’aquesta administració.

Altres carreteres

Si el trànsit per la carretera de Sóller, la del Port o pel túnel ha registrat un augment significatiu, les restants vies de la comarca no es queden curtes.

La carretera del Puig Major ha augmentat el fluxe de vehicles un 10% en el darrer bienni per situar-se en els 9.478 automòbils per dia. Per la seva banda, la denominada carretera del Desviament va rebre cada dia 8.253 vehicles per dia durant el 2017, el que va representar un 12’% més que dos anys abans. A l’igual que ocorr amb el túnel de Sóller, el trànsit que registra aquesta carretera enguany s’ha disparat, però a falta de dades oficials es fa difícil apuntar fins a quin extrem ho ha fet.

Per últim, la carretera de Deià seria la més “pacificada” de quantes desemboquen a Sóller amb un règim de 6.094 vehicles per dia al llarg del 2017. Aquesta xifra va suposar un 10% més de la que es va registrar dos anys abans.
Molt lluny d’aquest volum de trànsit es queda la carretera de Sa Calobra (Ma-2141), que tan sols va registrar 1.489 vehicles al dia durant el passat any. Per aquesta carretera el Consell de Mallorca preveia establir una regulació amb la finalitat de limitar el volum de vehicles que accedeixen al nucli turístic de Sa Calobra. La mesura, que finalment es posarà en pràctica en el futur serà el d’instal.lar unes pantalles que informaran els conductors dels aparcaments que hi haurà disponibles al llogaret turístic.



Anterior Tanca Següent Compartiu-ho a