Diari digital de la comarca de Sóller
Dissabte, 28 de gener de 2023   |   21:59
 
Enquesta  
Reciclaries més si això es notàs a la taxa de fems que et cobra l’Ajuntament?


No
 
La parada de bus del carrer de Cetre.
23/01/2023 | 08:18
Més d'un milió de passatgers en el bus
SaVeu

Un total d’1.111.650 usuaris es varen pujar als busos públics que cobreixen les rutes que tenen com a punt de partida o destinació Sóller durant l’any 2022, el que suposa un increment global d’un 88% respecte l’any anterior, segons les dades que ahir va donar a conèixer el departament de Mobilitat del Govern balear.

Sense cap dubte, i a tenor de les xifres, les línies de bus han registrat un increment exponencial al llarg del passat exercici, el qual va servir per consagar el nou sistema de transport públic per carretera que es va estrenar l’any anterior amb el que es varen posar en circulació nous busos, amb més capacitat, i un notable increment de les freqüències.

La línia que més passatgers va registrar va ser la del túnel exprés que, amb gairebé 661.000 passatgers, va registrar un increment del 95% respecte l’any anterior. Pràcticament va duplicar el nombre d’usuaris. La segona línia amb més usuaris va ser la que connecta Sóller amb Deià i Valldemossa. Els busos transportaren més de 381.000 usuaris, amb un increment del 78% respecte. Amb un percentatge similar, el 77%, va ser l’augment de passatgers que va registrar la línia entre Sóller i Fornalutx, amb un total de 37.326 usuaris.

La línia entre Sóller i Alcúdia, que funciona en els mesos de temporada turística per ser bàsicament utilitzada per visitants, va registrar gairebe 32.000 usuaris, suposant un increment del 111% respecte l’any anterior. Es varen més que duplicar el seu nombre d’usuaris.

“Resultats espectaculars”

El director general de Mobilitat del Govern, Jaume Mateu, s’ha mostrat molt satisfet pels resultats obtenguts “espectaculars” a les línies de la vall “perquè totes han registrat creixements” i alguns “han doblat el nombre d’usuaris”. Mateu ha apuntat que “a Sóller els busos del TIB s’han convertit en un servei essencial” i ha destacat “la bona acollida que ha tengut l’increment de freqüències” del servei de bus. Jaume Mateu apunta que “la gent ha respost bé a la millora del servei” i apunta que el bus s’ha convertit “en una eina essencial” per a la mobilitat de la població.



Anterior Tanca Següent Compartiu-ho a