|
«Jo llegesc premsa forana» és el lema de la campanya que acaben de posar en marxa les publicacions adherides a l’Associació de Premsa Forana de Mallorca per fer més visible l’entitat, deixar constància del seu lideratge dins els pobles de l’illa i fomentar encara més el seu consum.
Els responsables de les publicacions de la Premsa Forana de Mallorca participaren dissabte a la XVI Trobada de revistes al municipi de Sant Joan, concretament a la seu que l’entitat té ubicada al carrer Princesa, en el transcurs de la qual es lliuraren els Premis Periodístics. "Veu de Sóller" precisament va obtenir un guardó, en ser finalista en l'apartat de disseny de pàgina.
Aquesta trobada anual enguany era especial donat que era el dia en què es posava de llarg les novetats que la junta directiva vol impulsar de cara a fer més visible l’entitat i les publicacions. Això serà possible gràcies a una subvenció del Departament de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística del Consell de Mallorca. A l’acte hi va assistir el director insular de Política Lingüística Lluís Segura.
En primer lloc, es va presentar la renovació de la pàgina web premsaforana.cat. El nou disseny web, encarregat a l’empresa mallorquina Absentaweb, té un format adaptatiu proporcionarà a l’usuari una correcta visualització d’una pàgina web, facilitant una navegació agradable i positiva, sigui quin sigui el dispositiu que s’utilitzi per a això: telèfons intel·ligents, tauletes, etc. Cada vegada més, els internautes naveguen per les xarxes des de diferents dispositius, sent els dispositius mòbils els que estan experimentant un major creixement.
Igualment, s’ha de fer un redisseny de continguts, amb actualització de qualsevol notícia relacionada amb la premsa forana mallorquina associada o de la mateixa associació, per tal que les mateixes associacions s’hi sentin representades i identificades, a la vegada que qualsevol periodista o mitjà de comunicació més enllà dels associats puguin estar a l’aguait de les novetats i del nostre valor, com també qualsevol persona que estigui interessada en les notícies o publicacions de premsa forana.
També es va presentar tot el material de marxandatge i de la campanya que en els pròxims dies inundarà les xarxes socials. «Jo llegesc premsa forana». El lema de la campanya vol reivindicar l’orgull de ser i llegir revistes de la part forana. El disseny dels adhesius, bosses i xarxes socials s’ha encomanat a l’empresa mallorquina Melicotó.
Per tal de difondre la tasca del col·lectiu a fires, festes, mercats i a qualsevol indret, s’han dissenyat bosses i adhesius, a més de bolígrafs i penjolls, per donar a conèixer la nostra entitat i les publicacions. També es distribuiran els dissenys per les xarxes socials per contribuir a la lectura de les publicacions.
El president de l’entitat, Rafel Puigserver va recordar que “la nostra voluntat era reforçar la nostra marca, de potenciar la presència de la Premsa Forana a les xarxes socials i en el món digital, sense deixar de banda el paper, com també de facilitar l’intercanvi de material entre les publicacions associades com es feia en els inicis de l’entitat. Per això, s’han tornat a enviar articles que poden ser d’interès per a totes les publicacions»
Premis Periodístics Premsa Forana
A l’acte també es varen lliurat els XXI Premis Periodístics de Premsa Forana corresponents a treballs de l’any 2020-2021. S’hi han presentat 29 propostes. La Junta Directiva designà els components del jurat, que enguany han estat Magda Cortès d’IB3 ràdio i FORA VILA, Manel Ferrera del Sindicat de Periodistes de les Illes Balears i Joana Solivelles, vocal de l’Associació de Periodistes de les Illes Balears i excirectora de Ràdio Pollença. Els premiats són els següents:
Reportatge
Entrevista
Fotografia
Opinió
Disseny de pàgina
Anterior | Tanca | Següent | Compartiu-ho a |