Diari digital de la comarca de Sóller
Dissabte, 20 d'abril de 2024   |   14:59
 
Enquesta  
Veus bé que els forans paguin 2 euros per tenir la polsera de públic?


Haurien de pagar més
No, tots hem de ser iguals
 
El tren transitant pels Cinc Ponts.
24/12/2021 | 09:05
El Tren demanda el Govern
SaVeu

El Ferrocarril de Sóller ha interposat una demanda judicial contra la Direcció General de Mobilitat i Transports del Govern balear com a conseqüència d’haver obligat l’empresa ferroviària a mantenir quatre freqüències de tren malgrat que els combois circulin buits.

Així ho ha assenyalat el president de la companya, Óscar Mayol, a través d’un dur comunicat que arremet contra el departament que gestiona el solleric Jaume Mateu. En el seu argumentari, Mayol afirma que la controvèrsia suscitada entre el tren i Mobilitat “ens ha duit a haver de presentar una demanda en els jutjats del contenciós-administratiu, ja que entenem que l’oferta de serveis ha de ser adaptada a la demanda, ja que no té sentit mantenir le freqüències exigides per Mobilitat quan els trens van buits”.

El motiu que ha desfermat l’enfrontament entre el Tren i el Govern es va desencadenar fa unes setmanes quan la companyia va sol.licitar una reducció de freqüències del servei de trens entre Sóller i Palma. El departament de Mobilitat va posar com a condició que es mantenissin quatre freqüències diàries entre Sóller i la capital, una opció que va ser rebutjada per la concessionària. El Ferrocarril entén que “ha de poder adaptar a les freqüències a la demanda del sector turístic mentre duri la situació de força major provocada per la pandèmia”.

Óscar Mayol recorda que el Ferrocarril de Sóller és una empresa amb clara vocació turística, el que no li permet accedir a ajudes per mantenir els serveis, i per això assenyala que “la viabilitat del tren com a transport públic estaria abocat a la fallida”. Per la qual cosa, “l’única possibilitat de subsistència del Ferrocarril és adaptar les freqüències a la demanda turística”. El president de la companyia afegeix que el Ferrocarril de Sóller és l’únic transport públic “que no rep subvencions per part del Govern” i posa de manifest el greuge comparatiu que li suposa “mentre altres serveis públics se’ls ha permès adaptar els seus serveis a la caiguda dels viatgers que visiten l’illa”.

Oscar Mayol rebutja que el Govern obligui el tren “a mantenir quatre freqüències amb independència del número de viatgers que transporti”. Recorda que el tranvia “ha funcionat sempre com a servei als ciutadans de Sóller” però “per les exigències sobre el tren per part de Mobilitat, ens duu a la necessitat d’adequar les seves freqüències”. L’empresa assumeix el compromís de “tornar a la normalitat” tan aviat les circumstàncies ho permetin.

“Estipulat en el contracte”

Per la seva banda, el director general de Mobilitat, Jaume Mateu explica que el Ferrocarril té dret a interposar la demanda però recorda que “els quatre serveis diaris estan estipulats al contracte”, per això, “el Govern té dificultats a l’hora d'autoritzar un nombre de viatges per sota del que preveu el contracte”. De totes maneres, recorda que l’Administració ha ajudat el Tren de Sóller tant en temes d’ERTOS com en els ajuts repartits pel sector turístic.

Jaume Mateu assegura que la fixació del mínim de serveis diaris “no té marge de decisió política”, ja que “ve fixat en el contracte de concessió”.



Anterior Tanca Següent Compartiu-ho a