Diari digital de la comarca de Sóller
Dilluns, 16 de desembre de 2019   |   03:04
 
Enquesta  
Quin balanç fas de la pavimentació del tram superior del carrer de la Mar, ara que es vol fer el mateix a Bauzà?

Molt bo
Bo
Dolent
Molt dolent
 
Un dels tramvies ara en desús a Galícia.
29/11/2019 | 09:37
Tramvies de La Corunya a Sóller
J.M.

Han passat vuit anys des que el tramvia de La Corunya va fer la seva darrera parada i una altra vegada està sobre la taula el debat si ha de recuperar o eliminar definitivament de la circulació. L’Ajuntament se cenyeix més a criteris econòmics que no els nostàlgics i el descarta pels alts costs que comportaria la seva posada en servei i el seu manteniment.

Mentrestant, a 1.200 quilòmetres de distància, el Ferrocarril de Sóller vol ampliar la seva flota de tramvies i des de fa temps manté negociacions amb l’Ajuntament de La Corunya i l’empresa Tranvíass de La Coruña (la concessionària de l’servei de busos i tramvies de la ciutat) per tal d’adquirir algunes de les unitats que estan aparcades en les cotxeres gallegues sense cap ús des de l’any 2011.

L’Ajuntament de La Corunya va recuperar el servei de tramvies l’any 1997 després d’una important inversió amb la qual en diverses fases es varen instal·lar dotze quilòmetres de rails entre els barris de Puerta Real i Las Esclavas. La seva vocació turística permetia als seus passatgers conèixer bona part dels monuments i les millors vistes de la ciutat herculina a bord d’uns vagons d’època. Però la crisi econòmica va obligar a la suspensió de el servei i el consistori corunyès està disposat ara a aixecar el traçat de les vies amb què es soterrarà definitivament el tramvia.

El servei corunyès es prestava amb diverses unitats clàssiques, algunes d’elles adquirides als tramvies Carris de Lisboa (Portugal) que varen ser restaurades per a la seva posada en servei a La Corunya. Uns tramvies antics d’idèntiques característiques als que també va adquirir en la mateixa època el Ferrocarril de Sóller amb els que va incrementar la seva flota a finals de la dècada dels anys noranta de segle passat.

Ara que es perfila que els tramvies definitivament ja no circularan més per les vies herculines, el Ferrocarril de Sóller està disposat a adquirir aquests històrics vehicles per donar-los una nova vida per les vies de la vall. El president de la companyia, Óscar Mayol, ha explicat que “des de fa anys tenim negociacions amb La Corunya” malgrat que “fins ara no han donat resultat, encara que seguim estant interessats”. L’empresa sollerica vol adquirir diverses unitats, recanvis i la maquinària dels tallers que pugui ser útil per al centenari tramvia solleric. Tot i que els contactes es mantenen des de fa quatre anys -va explicar Mayol- fins a la data no han donat resultat “perquè fins ara l’Ajuntament no tenia molt clar que fer amb el tramvia, cosa que sembla que ha canviat”. Tampoc no ha ajudat que el servei estigui en mans d’una empresa concessionària tot i que els vehicles són propietat del consistori corunyès.

Des de l’empresa Tranvías de La Coruña, el seu portaveu va reconèixer que hi ha contactes amb l’empresa de Sóller “però de moment no hi ha res decidit”, encara que “hi ha una bona relació amb el Ferrocarril de Sóller”. L’empresa disposa de set tramvies en desús “que es troben en molt bon estat de conservació”, varen explicar, i mostra de l’interès que susciten aquestes unitats ferroviàries és el fet que mesos enrere una delegació sollerica va viatjar fins a La Corunya per conèixer in-situ uns vagons que són objecte de desig.



Anterior Tanca Següent Compartiu-ho a