Diari digital de la comarca de Sóller
Dissabte, 7 de desembre de 2019   |   04:25
 
Enquesta  
Creus que la Fàbrica Nova s’acabarà tudant del tot abans que l’administració en faci ús?


No
 
La trobada s'ha celebrat avui a l'estació
18/10/2019 | 14:50
El Tren vol ser més europeu
saveu.cat

El Tren de Sóller ha rebut aquests dies la visita dels vicepresidents de l'European Federation of Museum & Tourist Railways (FEDECRAIL) Jacques Daciff i Heimo Echensperger, amb l'objectiu de presentar la seva sol·licitud de formar part d'aquesta associació i treballar conjuntament en la defensa dels interessos dels trens històric turístics a Europa.

Així, des del Tren de Sóller i després de les converses mantingudes amb FEDECRAIL, s'observa la necessitat de trobar vies d'interlocució amb el legislador Europeu, amb l'objectiu que a l'hora de prendre decisions es tinguin en compte les peculiaritats dels trens històric turístics, no només com a entitats que mantenen la història viva de ferrocarril europeu, sinó també com a operadors ferroviaris actius.

Óscar Mayol, president del Ferrocarril de Sóller, ha explicat que "per al tren seria molt important formar part d'aquesta associació perquè és una bona manera de poder ajudar-nos mútuament en certs temes, i aprendre els uns dels altres". Per la seva banda, Jacques Daciff, vicepresident de FEDECRAIL, associació amb més de 650 trens històric turístics en més de 27 països, ha comentat que "el Tren de Sóller seria el primer ferrocarril important d'Espanya en unir-se, i reuneix tots els condicionants per ser acceptat en l'associació ja que tot el material és antic i les condicions per als turistes són perfectes".

Tal com es contempla en la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears: "en relació amb el servei del Ferrocarril de Sóller, si bé es tracta d'una concessió administrativa de transport públic de viatgers, té les seves pròpies particularitats com a tren històric i turístic, donada la seva adjudicació des de fa més de cent anys, el que el converteix en un tren especial que, sense deixar el seu caràcter de servei públic, cobreix les necessitats d'oci de gran part de la població i dels turistes que ens visiten durant tot l'any".

A més, a aquesta visita també s'ha sumat personal de la Facultat d'Enginyeria de Cantàbria, amb Luigi dell'Ollio, catedràtic d'Enginyeria i Infraestructures del Transport, qui a petició del Tren de Sóller ha realitzat un estudi sobre la situació dels ferrocarrils històric turístics a Espanya, així com personal del Museu del Ferrocarril de Móra la Nova de Tarragona. Els convidats han pogut conèixer de primera mà les instal·lacions del Tren de Sóller, realitzant diversos recorreguts tant al tren com en el tramvia al costat dels enginyers de l'entitat. I han pogut visitar els museus que tenen a les estacions de Palma i Sóller, que donen a conèixer a l'entitat com el 'Tren de l'Art'.



Anterior Tanca Següent Compartiu-ho a