Diari digital de la comarca de Sóller
Dilluns, 14 d'octubre de 2019   |   07:35
 
Enquesta  
És una bona opció construir aparcaments subterranis per pal.liar la manca de llocs per estacionar?


No
 
La terrassa de Can Tambora, al Port de Sóller.
12/04/2019 | 09:22
Mil signatures per la terrassa
J.M.

El bar que enguany s’ha quedat sense terrassa a la zona portuària del Port de Sóller ha rebut el suport de 930 signatures que els propietaris de l’establiment han lliurat a l’organisme del Govern que regula l’activitat portuària per intentar un canvi de criteri que els permeti col·locar taules i cadires a la via pública.

El propietari de Can Tambora va explicar aquesta setmana que el plec de firmes ha estat depositat a Ports per demanar que aquest organisme torni a reestructurar les terrasses perquè el seu establiment pugui tornar a tenir-la. A principis d’any Ports va reestructurar la distribució de les terrasses del carrer de la Marina mitjançant la qual “Can Tambora” es va quedar sense ocupació de via pública. L’organisme públic va aplicar el criteri de la projecció de la façana, cosa que va perjudicar el bar que regenta Xavier Moragues, que aquests dies ha hagut d’acomiadar “amb indemnització inclosa”, va assegurar, a dos treballadors “i altres tres estan esperant” com a conseqüència del descens d’activitat del seu negoci. L’amo del bar va lamentar el “greu perjudici econòmic” que la retirada de la terrassa li està causant.

Pel que fa a l’estat de la qüestió de fons, Moragues va explicar que “encara no tenim resposta, ja que ens diuen que estan estudiant el cas”. El problema és que la projecció de la seva fatxada (a l’altra banda del carrer) és una vorera en què els tècnics de Ports no volen que s’instal·lin terrasses, en considerar-la zona de pas de vianants entre el carrer Marina i el moll comercial.

Per a Moragues, el més sorprenent és que “pel febrer ens varen autoritzar de paraula que podríem ocupar 36 metres quadrats d’aquesta zona, encara que després varen fer marxa enrere i ho varen rebutjar”.

D’altra banda, fonts pròximes a Ports varen informar que el tema efectivament segueix en estudi. Pel que sembla Ports ha demanat un informe a la Direcció General de Mobilitat del Govern (organisme que també depèn de la mateixa conselleria) perquè avaluï si la vorera on ara no es permeten terrasses és realment una zona de trànsit de vianants, ja que aquest punt és l’estació terminal del tramvia. Curiosament, el departament al qual Ports ha recorregut per dirimir el tema està dirigit pel solleric Jaume Mateu.



Anterior Tanca Següent Compartiu-ho a