Diari digital de la comarca de Sóller
Dijous, 18 d'abril de 2024   |   15:56
 
Enquesta  
Quina nota poses al servei d’autobusos del TIB?

0 - 2‘5
2‘5 - 5
5 - 7‘5
7‘5 - 10
 
Santi Mayol, membre de l'Apeam, durant la reunió
07/08/2018 | 15:55
Més control al lloguer il.legal de iots
saveu.cat

L'Associació Patronal d'Empresaris d'Activitats Marítimes a Balears (APEAM) ha criticat aquest dimarts l'"activitat il·legal i irregular" que desenvolupen prop de 2.700 embarcacions destinades al xàrter nàutic a les Balears i que, a més, "no declaren" els seus beneficis a l'Agència Tributària en el lloc on desenvolupen el seu negoci, el que suposa un "buit legal".

Després de reunir-amb APEAM, el director general de Ports i Aeroports de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat, Xavier Ramis, ha explicat que des de 2012 s'ha incrementat en un 86% el nombre d'embarcacions legalitzades que es dediquen a aquesta activitat a les Illes, si bé ha admès que altres vaixells realitzen aquesta activitat "sense comptar amb la corresponent declaració responsable per exercir l'activitat" i, per tant, hi ha una "competència deslleial".

Per això, Govern i APEAM han abordat aquest dimarts la posada en marxa del registre de vaixells que es dediquen al xàrter nàutic, i en el qual, fins al moment, ja s'han inscrit 2.722 embarcacions en el registre públic disponible a la pàgina web de l' Executiu balear.

Així mateix, en els últims tres anys s'ha multat prop de 60 ocasions a aquest tipus de vaixells que desenvolupaven aquesta activitat. Les sancions greus oscil·len entre els 500 i 10.000 euros, i les molt greus poden arribar als 100.000 euros.

Tal com ha explicat Ramis, i amb l'aplicació del decret 21/2017 que regula l'activitat d'embarcacions del xàrter nàutic, aquest registre suposarà "un canvi qualitatiu i de millora en el control".

A més, el director general ha destacat que aquest registre ha permès que, des de juny, "totes les empreses que pertanyen al sector nàutic puguin controlar que aquestes embarcacions siguin legals", de manera que, tant "Ports dels Illes Balears (Ports IB) , com a Autoritat Portuària i el Servei Marítim de la Guàrdia Civil podran utilitzar aquesta documentació per controlar les il·legalitats que es cometen amb el xàrter nàutic ".

D'altra banda, Ramis ha incidit en la necessitat de "coordinar tots els departaments de l'Administració de l'Estat" per incloure mesures i controlar les embarcacions de xàrter de les Illes que s'anuncien a les pàgines web.

Igualment, APEAM també ha fet èmfasi "en el canvi de sistema per llogar aquests vaixells a través de les pàgines webs" i que, a més, s'està produint "un canvi en la regulació que hi ha des de la Direcció General, ja que des del Govern no tenen els mecanismes adaptats a aquests canvis que s'estan produint en el mercat ".

L'associació ha celebrat que, amb el llistat es podrà tenir un major control, ja que actualment "algunes embarcacions canvien de tripulació cada setmana i és molt difícil" que la Guàrdia Civil pugui portar un control.

També han anunciat que el proper mes de novembre es durà a terme una nova reunió entre tots els col·lectius implicats per "posar mesures efectives" i amb l'objectiu que durant la temporada 2019 es pugui tenir un control més eficient ", encara que això només es aconseguirà "amb el compromís de l'Estat, del sector nàutic i del Govern balear", han conclòs des APEAM.



Anterior Tanca Següent Compartiu-ho a