04.05.2024 | 14:28 | Carrer Sa Filadora A, 3, bxs | 07100 Sóller | Tel. 971 633 456 | Fax 971 634 106
Inici    Correu electrònic

Antoni Quetglas

Any 2022, quan el canvi climàtic es va fer constatable
Gabriel Mercè

Franz Kraus: “La feina de la pagesia és essencial per a la Vall”

Margalida Joy i Aina Nigorra: "Estam perdent la batalla contra les pantalles"

Marià Gastalver: "L'actual món tecnològic ens acaba deshumanitzant"

Sebastiana Massanet: “La mentalitat ecològica és la clau de l’èxit d’Ecovinyassa”

Puig de ses Vinyes

Antònia Martín

Una proposta d’excursió per practicar a la Serra de Tramuntana és aquella que va des del mirador de Cúber, prop de la base militar del Puig Major, fins al Puig de Ses Vinyes. Les impresionants vistes que des d’aquest pujol hi ha cap el Gorg Blau fa que l’excursionista tengui la sensació de caminar per damunt l’embassament.

Per fer aquesta caminada haurem de deixar el cotxe al mirador que hi ha passat el primer túnel de la carretera del Puig Major, aproximadament al punt quilomètric 35,150. Un cop aparcat el vehicle travessarem la carretera i pujarem per un terraplè  per accedir a un bosc d’alzines pel qual haurem de caminar al principi sense cap senya que ens pugui orientar, així que el millor que podem fer es agafar com a referència el radar del Puig Major que es veu per damunt el bosc i anar cap a ell tirant una mica cap a la dreta fins trobar unes fites de pedra quan fa uns deu minuts que caminam.

Ara hem d’anar alerta a no perdre les fites.

Tot just sortint del bosc trobarem davant nostre un marge que te una barrera tancada i una escala que ens permetrà travessar-lo. Botat el marge trobarem una pista que hem de seguir durant una bona estona fins un poc abans de sortir a la carretera militar que puja al Puig Major, on ens desviarem cap a la dreta cercant el camí que puja al Puig de ses Vinyes, que ara tenim just al davant.

El camí està senyalitzat en determinats moments per alguna fita, però hi ha trossos que no en trobarem cap, no passeu pena, ja que per la dreta ens acompanya tot el temps la cresta que es dirigeix cap al cim del Puig de ses Vinyes. Per tant, no hi ha pèrdua possible.

Una vegada abandonada la pista el camí va a parar a una reixa metàl.lica que no ens deixa continuar, però que si la seguim cap a la dreta trobarem una escala per on poder passar. D’aquí anirem en direcció nord-est cercant una altre reixa de ferro que es troba just a la base del puig que volem pujar, tornarem a botar per l’escaleta que travessa la reixa i començarem la pujada al cim seguint les fites. Hem de trobar una canal que si la seguim en tan sols deu minuts ens durà al cim.

Ara ens toca gaudir de les vistes, seguint el moviment de les agulles del rellotge veim el Penyal des Migdia, el Puig Major, el Puig Roig i el Puig Caragoler de Femenies, el Tomir, el Massanella, Tossals Verds, el Morro d’Almallutx, l’embassament de Cúber, sa Rateta, na Franquesa, l’Ofre i l'embassament del Gorg Blau als nostres peus.

La baixada la farem pel mateix camí anant alerta quan arribem al bosc per agafar la direcció correcte per sortir a prop del lloc on hem aparcat el cotxe.

| Tornar |

Sa Veu al Facebook

Creus que sobra pólvora en el Firó?

No

[Resultats]

Balanç de les XVIII Jornades d’Estudis Locals de Sóller i Fornalutx
Grup de Recerca i Estudis Sollerics (GRES)

Sóller, gràcies per tot
Joan E. Vercher,

L’aparcament no pensa en les necessitats reals dels residents del Port
Associació de Veïnats del Port de Sóller

Els veïnats del Mercat no ens sentim escoltats